5 februari 2013

Vårlängtan

Vårinspiration från IKEA

Vaknade upp till en grå, regnig februaritisdag med kalla kårar efter nattens drömmar. Vet att jag har nämnt mina drömmar tidigare och nu var det dags igen. Jag vaknar upp alldeles skakig efter en sån där läskigt verklig, tydlig mardröm. Det var riktigt skönt att få komma ut i verkligheten och skaka av sig nattens läskigheter på en morgonprommis med Boss. Vi har haft en lugn morgon och jag har vardagslyxat med en smoothie och gott kaffe till frukost. Ska alldeles strax sätta igång med dagens plugg och förbereda inför eftermiddagens föreläsning. Idag håller professor Ellström själv i föreläsningen, jag kan inte låta bli att tycka att det är lite extra häftigt att få lyssna på de som faktiskt skriver vår kurslitteratur (han finns till och med på Wikipedia!).

Kvällen ligger öppen och jag har ett himla träningssug men vill helst inte lämna Boss ensam i två omgångar. Funderar på ett hemmapass eller så får det bli en lång promenad (det blir det ju oavsett iallafall...!). Känner hur det bara kliar i fingrarna efter att få sätta igång med ett nytt kreativt projekt. Vi har en idé om hur vi vill att väggen ovanför TV:n i vardagsrummet ska se ut och det inkluderar en mängd fotografier så jag borde egentligen sätta mig och börja välja ut och framkalla bilder till det. Jag har dragit ut på det länge nu för det är ju så svårt att sålla och välja bland alla bilder!

Hoppas att ni får en BRA tisdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar