1 februari 2013

1 februari!


Dagens lunchpromenad

Februari sparar inte på solstrålarna för lika grått som det var igår, lika soligt och fint är det idag! Egentligen är det helt otroligt att man kan påverkas så mycket av vädret men jag känner mig verkligen som en helt annan människa så fort solen skiner och himlen är blå. Att det dessutom är fredag och helg om några timmar gör ju inte lyckan mindre, friday I'm in love! Apropå vår så har jag märkt att jag spanar efter vårtecken hela tiden just nu. Igår fick jag det ultimata tecknet när jag satt och pluggade för mitt på skrivbordet framför mig kom en liten nyckelpiga krypandes! Jag räddade den faktiskt till en blomma för även om det känns lite obehagligt att ha insekter inomhus så hade jag inte hjärta att slänga ut den i kylan.

Den här fredagen började redan klockan sex imorse när det var dags för morgonpromenad följt av ett examinerande seminarium. Jag tycker att det är himla skönt att ha inlämningar eller tentor på fredagar för då blir helgen som en slags belöning innan det är dags att ladda om igen. Seminariet gick bra och jag är verkligen nöjd med min grupp och klass, det är så roligt att känna att man lär sig av varandra och inspirerande när alla andra är så kunniga och ambitiösa! Nu ska jag göra en kraftansträngning och fortsätta med pluggandet en stund till innan det är dags att ta helg på riktigt.

KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar