21 januari 2013

Vårterminen är igång

Veckans tulpanbukett och rundstaven på plats

Måndag, kursstart och terminsstart. Många nystarter idag och det gillas. För varje dag som går kommer vi en dag närmre våren och även om jag försöker att leva i nuet och njuta av alla dagar kan jag inte riktigt låta bli att längta lite extra efter just våren. Och värmen, ljuset och ja, ni förstår nog. Kursen som började idag verkar vara en rätt tuff kurs med ett lite väl invecklat upplägg. Det är på't direkt så jag ska sätta igång och börja beta av artiklarna på en gång.

Ni vet när man har något som bara tar en massa energi? En sån där liten syssla eller sak som ligger och skaver och som man inte riktigt kan släppa. Jag har haft det så i över en vecka nu men idag, efter förmiddagens föreläsning, åkte jag ut till Tornby och bockade av det från listan. När jag satte upp våra nya hissgardiner i köket följde det inte med någon stång så dom har hängt och slängt som de har velat den senaste veckan. Otroligt irriterande men nu är problemet iallafall löst med hjälp av en rundstav (som passade preciiis, en himla tur!) och en hel del tålamod.

Ha en FIN måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar