20 januari 2013

En perfekt söndag


Helt slut men lyckligast efter en runda på 5 km igår och 7,5 km idag!

Vill ni veta hur den perfekta söndagen ser ut? Som den här! Vi vaknade utvilade vid åtta imorse och åt frukost med DNs söndagsbilaga i lugn och ro. Tvättade några maskiner tvätt och delae upp de där tråkiga måstena som storhandling och storstädning, jag fick städningen och tror att vi båda var lika nöjda med uppdelningen faktiskt. Tycker verkligen att det är SÅ trist att handla mat. Efter en snabb lunch hoppade vi i skidkläderna och susade iväg mot skogen och skidspåren innan klockan hade slagit ett! Ja, nu har jag äntligen, äntligen köpt längdskidor och jag bara älskart! Sitter i soffan med träningsvärk i hela kroppen och verkligen njuter efter två dagars åkande. Med tanke på att det var länge (!) sen jag åkte längd tycker jag ändå att det gick riktigt bra. Fick till och med beröm för tekniken av mister himself och det är inte dåligt det, haha!

På väg hem stannade vi och köpte fika och sen parkerade vi oss i soffan framför damernas skidstafett. Här har vi suttit sedan dess men snart är det dags att göra ett ryck och laga lite middag. Ikväll blir det spagetti och köttfärssås och förhoppningsvis får vi över så att vi kan stoppa in några extra matlådor i frysen också.

Hoppas att er helg har varit riktigt BRA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar