14 januari 2013

En bra start på veckan!


SÅ sant!

Den här veckan har fått den bästa möjliga starten med en lång, skön promenad med J och ett lyckat möte. Spontanpromenerade hem tillsammans med K och vi träningspeppade varandra och började planera för träningsvåren 2013! Både J och K är ena riktiga starkingar som älskar att träna så jag kommer hur som helst att ha de bästa träningskompisarna ever! Vi kom in på hur viktigt det är att sätta upp delmål och mål med sin träning. Jag vet att jag kan vara rätt bekväm av mig när det kommer till uthållighet och maxtester så för mig är det verkligen ett lyft att träna ihop med andra som kan peppa, sporra och fungera som förebilder. Mitt främsta träningsmål för det här året är att bli starkare. Jag vill stärka både muskler och kondition men framför allt vill jag känna att min kropp faktiskt klarar av allt jag vill! Vill jag springa en mil så ska jag fixa det och vill jag ge mig ut på cykelsemester så ska jag inte behöva tänka på om jag orkar eller inte. Jag menar inte att jag i dagsläget är extremt otränad på något sätt utan mer att jag inte vill behöva känna några begränsningar rent fysiskt inför det jag vill göra! 

Rapporten är nu äntligen inlämnad och vi ska inte börja med förberedelserna av veckans presentation förrän imorgon så kommande timmar blev lediga, lyx. Tänkte passa på att dra igång en efterlängtad storstädning här hemma, skrubba rent ordentligt, byta gardiner och plocka undan de sista julsakerna för den här gången. Solen har precis tittat fram här för första gången på många dagar och min pirriga, alldeles för tidiga vårkänsla blir inte direkt mindre av det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar