22 januari 2013

Dimrosa?



Alltså, vart tog den här dagen vägen? Det är redan mörkt och jag har massor av plugg kvar att bocka av! Började den här tisdagen med ett återbesök på sjukhuset och blev lite extra påmind om det som har varit och hur lyckligt lottad jag faktiskt ändå är. Fortsatte hemåt för att hämta träningsväskan och möta upp J, sen bar det av till gymmet för ett benpass. På vägen hem igen pratade vi om hur lyxigt det är att kunna träna sådär på dagen när man är som piggast. Funderar på hur populär man skulle bli om man införde en obligatorisk träningspaus mitt på dagen för alla sen när man börjar jobba? Sen har det bara rullat på med plugg men oh, så sega vissa artiklar är. Vetenskapliga studier och krångliga begrepp på akademisk engelska kräver lite fokus om man säger så..

Kvällen närmar sig och jag längtar! Tacokväll med några riktigt härliga tjejer står på menyn och jag tror att det är precis vad jag behöver. God mat och gott sällskap såhär en vanlig vardagskväll, det ni. Ska sätta igång med ett plockrace här hemma först och fortsätta fundera på om inte en vacker dimrosa färg skulle liva upp och göra vardagsrummet lite ljusare? Under tiden får tulpanbladen lysa upp tillsammans med tända ljus.

KRAM på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar