22 oktober 2012

Växter som inredning

Plugget går sådär idag måste jag erkänna men jag skyller på sjukdom och en ovanligt dimmig hjärna. Surfar runt efter inredningsinspiration som ofta och blev akut växtinredningssugen. Jag älskar växter och blommor i alla dess former och skulle kanske egentligen ha satsat på en karriär som trädgårdsmästare eller florist?

Ett grönskande badrum från Sköna Hem

Eller en alldeles egen växtvagn från IKEA?

Jag gillar verkligen att inreda efter årstid och vad passar väl bättre än att plocka in naturmaterial utifrån och inreda med växter, grenar, stenar eller snäckor? Hemma hos oss trängs bruna kastanjer från parkvägen utanför med vackra stenar från Lofsdalen, snäckskal från Varberg och stora, färgglada lönnlöv. A är så snäll och brukar bara skratta när jag kommer hem med nya pysselprylar från skogen! Innerst inne tycker han nog att jag är lite knäpp men oftast blir det faktiskt både fint och stämningsfullt.



En ny lättskött favorit här hemma; Suckulenter som går att sätta lite hur som helst och är himla fina i olika arrangemang på vackra fat eller skålar. 


Ha en fortsatt fin början på veckan mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar