23 oktober 2012

Be you

Hej på er alla fina!

Idag känns kroppen lite starkare och huvudet är mycket klarare. Jag kom precis in från en kort, kort promenad runt kvarteret som verkligen gjorde susen! Känner mig tusen gånger piggare, tänk vad sol och lite frisk luft kan göra. 

























Målet idag har varit att fortsätta med examinationsuppgiften till kursen "HR ur ett företagsperspektiv", en ganska klurig uppgift där tanken är att vi ska utforma ett HR system för Starbucks nyckelpersoner. Eftersom jag, till skillnad från många andra i klassen, inte har läst personalprogrammet innan kan jag ibland känna att jag får anstränga mig lite extra för att lära mig alla teorier och modeller. Men jag tror att min motivation och min glädje över att ha fått den här möjligheten och chansen att plugga vidare väger upp det och är till min fördel när det kommer till inlärning och förståelse. I längden känns det inte som att min bakgrund som hälsopedagog kommer att vara en nackdel, jag hoppas snarare att jag kan vända det till en fördel. För att lyckas gäller det att intala sig själv att man kan, att det går. Det enda sättet att lyckas är att ge det en ärlig chans, att försöka och göra sitt allra bästa! Att vara sig själv räcker långt och genom att tro på sig själv når man ännu längre!


Ha en riktigt FAB tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar