30 oktober 2012

Avsked på avsked

I veckan fick jag höra jag ett citat som fastnade; "Varje möte är början på ett avsked". Man kan tycka att det är ett ovanligt pessimistiskt sätt att se på möten men egentligen är ju att det är precis så det är. Den här helgen har varit underbar på alla sätt och jag känner hur jag tankar energi när jag träffar min familj och mina vänner. Trots det kan jag inte riktigt släppa känslan av att det snart är slut; imorgon är det dags att åka vidare för den här gången. Igår och idag har jag träffat vänner och sagt hejdå och varje gång det händer får jag lite ont i hjärtat, jag gillar inte alls avsked trots att jag vet att vi ses igen.





















  



E ska åka till Asien och semestra några veckor så vi tog en fika och peppade varandra tills vi ses igen!

Imorse var jag iväg och träffade min fina vän E som ska flytta tillbaka till sin hemstad. Med andra barnet på väg och husplaner så är det ett helt nytt liv som väntar för hennes lilla familj. Är så glad för att vi hittat varandra och för att du finns! Jag hoppas att vi snart kan få tillfälle att träffas igen.

Lycka till min vackra vän!




2 kommentarer:

  1. emelie15:04

    Heeej! Din blogg är så FIN och jag blir alldeles lugn och sådär skön i knoppen av att läsa och titta på alla fina bilder! Men du, ser du att vi kör samma färgkod på kläderna på båda bilderna? hehe lite skoj=D Tack för en mysig promenad, känns ledsamt att det dröjer innan vi ses igen. Men denna gång dröjer det tack och lov inte alldeles för länge <3 /Emelie

    SvaraRadera
  2. Ja, juste, men man blir väl som man umgås ;) Inte så många dagar kvar tills jag kommer igen ju, räknar ner varje dag! <3

    SvaraRadera