23 mars 2014

Att ändra inriktning

 

En lördagseftermiddag i Eklandskapet

Hej på er alla trogna! Som ni säkert har märkt har det återigen varit tyst och tomt här inne. Från början var bloggen ett sätt att hålla kontakten med er där hemma. Uppdatera, visa och bjuda in er i den nya staden och livet långt bort. Med tiden kom det att bli mer och mer foto här inne och under de här två åren har både intresset och kunskaperna om fotografering exploderat. I och med det kom prestationskraven på mig själv. Det blev inte lika roligt att lägga upp bleka och trista mobilbilder längre och eftersom inspiration till att fin-fota har gått på sparlåga under vintern har inläggen här inne blivit lite lidande. Mina vardagsinlägg om skola och jobb känns inte särskilt meningsfulla även om det var det som var i fokus här i början. Under både vintern och våren har dagarna gått i ett och fritiden har blivit kortare och viktigare vilket har krävt vissa omprioriteringar. Familjetid, träning och vardagsmåsten går före både slösurfande och bloggtid, logiskt såklart även om man önskar att dygnet hade fler timmar ibland.

Jag har funderat en del över bloggen och mina inlägg och i nuläget känns det som att det lutar mer och mer åt en fotosida utan krav på regelbundna inlägg. En sida att kunna visa upp och spara bilder från både spontana och planerade fotograferingar av stort och smått. Med ljuset kommer inspirationen tillbaka och den senaste veckan har det faktiskt blivit två utflykter tillsammans med kameran, senast igår när jag tog bilen ut till solnedgången och Eklandskapet. Jag trodde att jag hade missat allt när himlen plötsligt öppnade sig och ljuset formade som en slags gloria över himlen, helt magiskt. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar