4 augusti 2013

Åland

 

Sommaren rullar på och nu med förnyad kraft och värme. Herregud vilken sommar vi har, det är verkligen helt fantastiskt och jag är så glad för att jag har fått vara ledig så länge som jag har varit! Den här veckan har spenderats i stugan på Åland tillsammans med mamma och pappa. Det har varit några mysiga dagar med god mat och både aktiviteter och tid för mys. Det gjorde faktiskt inget alls att det regnade och blåste några dagar eftersom vi gjorde saker som funkade oberoende av vädret. Bland annat en utflykt till nordligaste Åland då vi åkte så långt ut man kunde komma med hjälp av bilfärjorna, det är helt otroligt att folk kan bo sådär ensligt, tänk bara hur det måste ha varit förr i tiden. Mamma och pappa golfade och jag och A hyrde tandemcykel och gick på café. När det regnade som värst var vi inne och la pussel och läste vid den öppna spisen, hur mysigt som helst!

Nu är vi som sagt tillbaka i stan igen och den här veckan är jag och lilla-B husvakter åt mamma och pappa som åkte iväg till Italien igår. Det känns faktiskt riktigt skönt att få vara själv i några dagar även om jag misstänker att större delen av tiden kommer att gå åt till att träffa kompisar och hinna med allt det där som jag aldrig hinner när jag är hemma annars. Om drygt en vecka åker jag tillbaka till Linköping och förhoppningsvis återgår det här sporadiska sommarbloggandet till att bli lite mer regelbundet när vardagen kickar igång igen!


Hoppas att ni har det riktigt skönt och njuter av somriga, soliga dagar ni också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar