14 juli 2013

Sommarsöndag

Varbergs hamn

Söndag och sommar och trots att solen har lyst med sin frånvaro hela dagen har det inte gjort ett dugg, dagen har varit fin från start. Vi började med en promenad runt näset innan A avslutade svängen med ett morgondopp, brännmaneter och blåsiga vågor gjorde det tyvärr lite mindre härligt än vanligt. Efter lunch var det då dags för min premiär... Surfdags! Jag har varit smånervös hela veckan, det är verkligen med  skräckblandad förtjusning som jag har sett fram emot det. Jag vill så gärna lära mig och kunna surfa men tycker egentligen att det verkar himla läskigt. Eftersom jag bara skulle få testa idag brydde jag mig inte om att hyra någon egen bräda utan testade A:s. Såhär i efterhand var det nog ett mindre smart drag eftersom han har en smal proffsbräda som är svår till och med för honom! Det var, precis som förväntat, sjukt svårt och efter typ två timmar gav vi upp. Till slut kunde jag bara skratta åt hur hopplöst det kändes men efter den här uppvärmningen är jag minst sagt laddad för ett nytt försök på en enklare bräda och förhoppningsvis har jag igen dagens nötande! Framåt kvällen dök solen upp tillsammans med våra älskade, efterlängtade vänner från storstaden, H, D och den lilla virvelvinden Pajas. Nu är de äntligen här och det ska bli SÅ roligt att få några dagar tillsammans. En mysig picknick vid havet, en glass i hamnen och en promenad genom stan fick avsluta en riktigt bra söndag.

SOV GOTT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar