1 juni 2013

En fredag på stan


Åh vilken bra fredag jag hade igår! Dagen började med ett tokjobbigt corepass på gymmet och sen mötte jag upp K på stan för plugg och rapportskrivande. Vi satte oss med datorerna i solen på deras mysiga uteplats och njöt av studentlivet. Efter en stund insåg vi att vi nog inte fick sådär väldigt mycket gjort för det är rätt svårt att se så mycket på en solig datorskärm så vi gick in och skrev i några effektiva timmar. Framåt eftermiddagen mötte jag upp min A efter jobbet och sen cyklade vi hem tillsammans, mys! Vinkade av mannen som är i Göteborg på fotbollscup hela helgen och sen bytte jag om för en kväll på stan. Vi firade av några på jobbet som ska sluta med afterwork på kontoret och efterföljande middag på Johannes kök, en nyöppnad restaurang i stan. Maten, jag åt lammrostbiff med potatisgratäng och vaniljglass med jordgubbar till efterrätt, var god men inte riktig så översvallande god som vi hade hört att den skulle vara. En mycket trevlig kväll och herregud vad mätt jag var när jag cyklade hemåt. Väl hemma var det direkt i säng efter en BRA dag! 

Nu väntar ytterligare en dag med plugg tillsammans med K, snart är vi färdiga!

Kollegorna utanför restaurgen

Hoppas att ni får en riktigt fin lördag allesammans! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar