31 mars 2013

Påskdagssöndag

Efter gårdagens storkalas står det stora buketter med tulpaner i varje hörn, härligt!

Påskhelgen fortsätter. Vi har kommit in i en skön semesterlunk utan måsten eller krav och njuter till max. Morgonen började med en långpromenad tillsammans med mamma och Boss. Mornarna är kalla men vackra, solen skiner och det är verkligen så mycket lättare att komma upp när man vaknar i ett ljust rum. Idag får man dessutom vrida fram klockan till sommartid igen (hurra!) så från och med nu blir det bara ljusare! Efter frukosten åkte jag och A in till stan och spanade in en fräck butik på Söder. Papercut heter den och där säljer de en massa annorlunda och ovanliga tidningar och böcker. Ibland brukar jag fantisera om en alldeles egen liten butik där jag får sälja precis det jag tycker om och önskar mig. En inredningsbutik/växthus/café/bokhandel med unika och handplockade saker i en vacker miljö vore drömmen!

Nu i eftermiddag har jag träffat min kära vän E. Vi åt lunch och uppdaterade oss om allt som hänt sen vi sågs sist. Det är härligt att höra när ens vänner mår bra och är lyckliga! Tiden bara sprang iväg som vanligt och efter en runda i några butiker var det dags att åka hemåt. Nu ska jag och A ut en sväng med lill-Boss, det gäller att passa på att njuta av den härliga, skinande vårsolen så mycket som möjligt!

Ha en fin påskdagskväll och KRAM på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar