12 februari 2013

Snömoddig semmeldag

 Bilder från Asien 2009

Min vårlängtan börjar bli alldeles olidlig trots att jag mycket väl vet att det är många veckor kvar innan den här snön försvinner och ger plats åt sopade gator, spirande gräs och tunnare kläder. Har tröstat mig med somriga bilder i arkivet men det verkar snarare ha motsatt effekt... Imorse tog jag bilen till skolan i protest men efter lunchen blev det cykeln till gymmet och det var minst sagt slirigt. Dagens gympass kändes som ett kliv uppåt för min träning. Det blev armar (och lite ländrygg) idag och för första gången kunde jag känna att jag faktiskt har blivit starkare i både armar och axlar som annars är min stora svaghet när det kommer till styrketräning. Jag har aldrig varit speciellt stark i varken armar eller överkropp och just därför känns det så himla roligt när man både ser och känner hur man förbättrar sig! Nästa gång blir det till att höja vikterna, tjoho!

På väg hem från träningen belönade jag mig själv med en bukett vita tulpaner så nu har vi liiite mer vår hos oss igen. Har precis ställt undan dammsugaren och ska snart börja förbereda lite inför kvällens semmelfest tillsammans med några goa tjejer från klassen. Vi hade bestämt oss för att baka bullarna själva men det verkar som att det blir fuskfärdiga semmelbullar från kondiset istället, mindre baktid = mer prattid! Kvällens tjejhäng blir helt klart mitt vardagslyx den här tisdagen. Passa på att göra något som gör just dig lite extra glad idag och glöm inte att varje dag blir så bra som man gör den!

Ha en riktigt mysig kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar