19 september 2012

Vad är håll?

Hej alla fina!

Bästa starten på dagen!

Efter en timmes pluggande nu på morgonen belönade jag mig själv med en femma i skogen. Som ni ser var vädret optimalt och luften sådär härligt klar. De har nyligen lagt ut träspån i nästan hela spåret, jobbigt att springa i men det doftar ljuvligt! Benen kändes ganska tunga men jag klarade mig utan håll, brukar annars vara regel än undantag. Trots att håll är relativt vanligt finns det många olika teorier om varför man får det och vad det egentligen är som händer i kroppen. HÄR finns en riktigt bra sida som förklarar på ett lättförståeligt och tydligt sätt!
Efter 5 kilometer var jag pigg i huvudet och trots att energin fanns där kändes benen trötta. Det jobbigaste i det läget är nästan den mentala biten och känslan av att börja om från början. Att veta att jag tidigare har sprungit en mil i minst samma tempo och ändå haft ork att spurta den sista biten är lite nedslående men samtidigt ett tydligt mål med träningen och en känsla värd att kämpa för!

Nu ska jag packa ihop mina saker och ta mig till skolan för en dag med grupparbete och föreläsning.

KRAM på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar