28 oktober 2013

Hej och hå, plugga på!

De senaste dagarnas spännande tillvaro, på bilden till höger sitter jag och pluggar i bilen hos bilmekanikern...!

Anledningen till frånvaron här i bloggen är rätt enkel och tråkig; plugg. Min lediga tid spenderas för tillfället med näsan i mina papper eftersom det börjar dra ihop sig rejält nu. På torsdag smäller det för då är det tentadags. I fredags rullade vi norrut jag och A. A är på kurs här i Stockholm mån och tis den här veckan så jag passade på att hänga med hit såklart. Jag har suttit instängd i arbetsrummet och pluggat större delen av helgen men har ändå hunnit med en fika med kompisar, god mat och spelkväll med la familia och några välbehövliga promenader med lilla-B. Imorgon åker jag tillbaka till Linkan för en dags jobb och A åker vidare till Varberg för höstlov. Det kommer kännas himla tomt att komma hem själv men på torsdag klockan 13 får jag också några dagars ledighet, längtar! Det var med skräckblandad förtjusning jag insåg att torsdagens tenta faktiskt är slutet på min sista riktiga kurs på universitetet... Om en liten vecka börjar nästa och sista fasen i utbildningen, en längre praktikperiod och sedan är det "bara" en masteruppsats emellan mig och min masterexamen. En riktig utmaning men galet spännande!

Ha en riktigt bra början på veckan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar