27 september 2013

När längtan blir som värst

 Världens bästa!
 
Ännu en liten vecka är på väg att bli helg och helgen välkomnas minst lika mycket som vanligt. Den här veckan har bjudit på några jobbpass, föreläsning, redovisning och opponering i skolan, gym, spinning och långa promenader. Igår blev det en fika på stan med några finfina tjejer från jobbet och i onsdags hade jag och A dejtkväll i motionsspåret. Ja, vi är ju lite som vi är men efter en lång, snabb promenad i skogen avrundade vi kvällen med muffins och te i soffan framför tvn! Lite av varje alltså, precis som det ska vara. 

Men nu så, nu är det äntligen fredag och den här fredagen är faktiskt lite bättre än andra fredagar för jag har en skol- och jobbledig dag! Ska plugga hemma några timmar nu på förmiddagen men annars är dagen fri att disponera hur jag vill, hur lyxigt är inte det? Jag tänkte få till ett träningspass och städa lägenheten inför helgen också för det är ju så skönt att ha det klart. Imorgon kommer min lilla mamma och farmor ner till oss och det ska verkligen bli jättemysigt och så himla skönt med en lugn helg på hemmaplan tillsammans med familjen. Som jag längtar efter min familj när det går för många veckor mellan gångerna, tur att ni bara är ett telefonsamtal bort när längtan blir som värst!

Hoppas att ni får en riktigt skön fredag alla fina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar