30 september 2013

Mickelsmäss


Tid tillsammans är värdefullt. Den här helgen har varit värdefull! I lördags kom mamma, farmor och även mormor er för en helg tillsammans. Helgen har varit jättemysig och vi har som vanligt hunnit med en hel del på kort tid. I lördags var jag, mamma och farmor ute på stan och gick i affärer. Jag fick flera fina saker, bland annat en efterlängtad muffinsform, en knivslip, finfina skinnhandskar och vackra krukor till köksfönstret! Det blev en hel del fika med hembakat kaffebröd, god taco-middag och långa samtal vid bordet efter maten. Mamma och jag fick tid för det vi gör allra bäst, promenerar och pratar. Tid tillsammans och att bara få vara, ovärderligt.

Gamla Linköping, en plats där tiden stått still

På söndagen var det skördemarknad, en av anledningarna till att vi träffades just denna helg. Vi styrde bilen mot Valla och strosade runt mellan stånden, tittade på vackra hantverk och åt korv. Det var traktorparad och blomstertävlingar och folk som var utklädda - det kändes lite som att vara tillbaka förr i tiden. Innan damerna åkte hemåt igen igår eftermiddag hann vi med en sväng på blomsterbutiken där mamma shoppade loss. Jag tycker så mycket om min familj och när jag tittar på kvinnorna i mitt liv ser jag så mycket av mig själv i dom, med ens förstår jag varför jag är som jag är. Den här helgen har gjort mig tacksam, och glad ända in i hjärtat!

 
 Mickelsmässhelg

Vart man än såg fanns det blommor, grönsaker och hantverk för inga pengar alls


 Stolta gubbar på gamla traktorer

 Min favoritnos var såklart också med!

 
 Boss tyckte att det där med marknad var himla kul, lite väl roligt faktiskt så han fick time-out på armen en stund!

  




2 kommentarer:

  1. Diana20:37

    Vilket mysigt besök! Och dina foton är ju bara så fina, man vill hoppa in i dom för att få vara där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina du, vad snäll du är! Hoppas att allt bra med dig och lill-prinsen och att vi kan ses snart :) KRAM!

      Radera