1 september 2013

Hejdå augusti!

 
Sista helgen i augusti

September, sommaren är över på riktigt och hösten är här! Vi har firat av sommaren med en helt underbart mysig helg på hemmaplan. Det har varit så himla skönt med en hel helg hemma och den där balansen mellan mindre roliga måsten och härliga helgaktiviteter har varit perfekt. Vi har hunnit storhandla, storstäda, putsa alla fönster (40 st om man räknar i fönsterglas!!) och plocka iordning här hemma i lugn och ro. Det har faktiskt känts riktigt lyxigt att få glida runt hemma och bara fixa, tänk att det här är första riktiga hemmahelgen som vi har varit bara vi sedan i juni, rätt välbehövligt med andra ord! Igår var vi nere på stan en sväng och myste runt på Bondens marknad och sen blev det ett pass på gymmet med en efterföljande fika. Myskväll med tacos och hyrfilm avslutande en finfin lördag.

Nu ska vi göra lite mat och sen måste jag plocka fram plugget en stund och börja förbereda mig för nästa vecka och vardag igen. Den här veckan kommer bestå av rätt mycket jobb den också så det blir till att ladda för tiiidiga mornar och långa dagar. Förutom det så ser jag fram emot ännu en helg i storstan. Jag vet att jag bara för några dagar sen skrev att vi skulle hålla oss på hemmaplan framöver men ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. En vecka med den lilla vita väntar nästa vecka och de första dagarna kommer alltså att spenderas i Stockholm!

Helgens söndagsutflykt

 Hoppas att ni har haft en skön helg ni också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar