29 augusti 2013

Det stora i det lilla


Ännu en vardag har passerat med allt det där snabba och hetsiga som hör livet till. Jobb, skola och transportsträckorna där emellan. Men idag gjorde jag något som bröt den där vardagsstressen, något som jag nästan aldrig gjort och därför var lite av en utmaning. Efter dagens långa (och faktiskt riktigt sega!) föreläsning hoppade jag nämligen i mina träningskläder och cyklade iväg till gymmet för ett yogapass! Jag har testat yoga nån gång tidigare men aldrig direkt gillat det. Efter vårens styrketränande och alla timmars plugg har min, vanligtvis väldigt rörliga kropp, känts stelare än vanligt så jag har länge tänkt att jag iallafall måste ge yogan en chans till. Och vet ni, det var SÅ skönt, helt klart över förväntan! Det var riktigt avslappnande och man blev skönt trött i hela kroppen. Jag tror att det är helt suveränt att träna yoga som ett komplement till styrketräningen eftersom man då stärker både muskelstyrkan och rörligheten och får en bra balans. Det ÄR tufft och vissa positioner är grymt jobbiga så för er som tror att yoga är a piece of cake borde faktiskt tänka om! Förutom att det var jobbigt så var den där timmen även en välbehövlig paus från dagens stress. Alltså, har ni inte testat yoga än - bara gjör't!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar