6 maj 2013

Sjukdag

Ny färg i vardagsrummet

Har haft en tokmysig helg hemma som tyvärr avslutades lite sämre med feber och halsont. Vaknade upp igår morse alldeles däckad och bokade in mig på första bästa tåg ner till Linköping. Riktigt deppigt för jag hade verkligen velat fota med pappa och skulle egentligen ha följt med mamma, farmor och I på teaterföreställningen "I sista minuten" på Stadsteatern igår eftermiddag. Istället sov jag i princip hela eftermiddagen och hade hoppats må betydligt bättre idag men eftersom jag vaknade upp och mådde minst lika dåligt fick jag ställa in dagens skola och jobb. Tänkte göra mitt bästa för att utnyttja dagen åt några timmars nödvändig artikelläsning (har sex vetenskapliga artiklar på engelska att ta mig igenom, tjohooo!) och försöka krya på mig med en riktig c-vitamin boost. Det är för övrigt lite extra värdelöst att vara sjuk när solen strålar som aldrig förr och termometern visar på årets varmaste dag...

Helgen har som sagt varit jättemysig och såhär i efterhand är jag riktigt glad för att jag spontanåkte hem. Jag har fått tid att bara vara och umgåtts med både familj och vänner. Efter ett styrkepass med mamma i lördagsmorse (önskarattvikundetränatillsammansvarjehelg!) träffade jag bästa vännen H för en tjejdag. Vi åkte ut till Barkarby och eftersom H och D håller på att göra om hemma siktade vi in oss på inredningsbutikerna. Jag fyndade en rosa pläd och matchande lampskärm till vardagsrummet på Mio som faktiskt har en massa fint just nu. Sen åkte vi vidare till Plantagen där jag fick vara smakråd när H shoppade blommor. Med tanke på hennes blomhistoria har jag en känsla av att det var en bra idé att välja en av de tåligaste sorterna vi kunde hitta... Kvällen fortsatte med långpromenad, middagslagning och filmkväll, en sån där kväll som jag kan leva på länge! Jag är lite extra glad för att R kom hem och åt middag och spelade spel med oss i fredags, att jag och D gick en lång promenad i fredags och fick tid att umgås bara vi och att mamma lärde sig att klippa Boss som blev SÅ fin!

KRAM på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar