2 februari 2013

Det där med exponering


Alltså, hur häftigt är det inte med fotografering!? Det är verkligen en nygammal hobby som bara har exploderat för mig! Jag som inte är det minsta intresserad av teknik eller tekniska prylar i allmänhet sitter plötsligt och läser allt jag kommer över om fotografering, fototekniker och inställningar. Är minst sagt förvånad över mig själv men glädjen när jag får till det är liksom värt allt! Just nu testar jag mig fram med min nya Nikon D300 som jag fått ärva av pappa. Den fascinerar mig hela tiden och även om jag inte har lyckats få till några höjdarbilder värda att visas här än så lär jag mig nya saker hela tiden. Har funderat över det med exponeringstal och inställningarna för det ett bra tag nu och så plötsligt.. Tadaa! Titta vilken skillnad det blir, bara av att man snurrar på en ratt;




Jag tror att jag håller på och blir en fotonörd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar