26 februari 2013

All natural



Vi är inne i februaris sista vecka och på fredag går vi in i årets första riktiga vårmånad! Vi fick en liten försmak av det som komma skall i helgen för i Varberg var snön borta och marken bar. Värmen och solen såg vi inte mycket av men det gjorde liksom inget när det stack upp små gulgröna grästofsar här och där. Helgen var mysig med familjehäng, god mat, lunch ute och finfika hos vänner, promenader längs havet och ett långpass på gymmet.

I lördags blev det en sväng på stan och jag passade på att köpa nytt schampo och balsam. Jag har blivit mer och mer nyfiken på rena och ekologiska produkter utan tillsatser eller giftiga ämnen. I somras testade jag ett ekologiskt schampo som tyvärr inte alls fungerade för mitt hår som blev både torrt och risigt men nu tänkte jag våga mig på ett annat naturligt märke och se om det går bättre. Många ekologiska produkter är tyvärr väldigt dyra och med tanke på mitt långa och tjocka hår gör jag rätt snabbt av med en flaska om det inte är väldigt drygt. Fukt är verkligen a och o för mitt hår och jag misstänker att jag kommer att behöva komplettera med både fuktgivande inpackning och leave-in balsam som vanligt. Recension kommer!


Schampo och balsam från Faith-in-nature


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar