15 november 2012

Vacker stad och fina vänner


Vackra stad


Tänk hur livet är ändå. Förra året vid den här tiden hade jag ingen aning om vart jag skulle eller vad jag ville. Jag letade runt efter andra jobb, fristående kurser, volontärarbete, studier utomlands och vidareutbildningar av olika slag för att komma på vilken väg som var min. Idag vet jag att jag valde rätt och det känns så skönt. Jag är så glad för den här staden, utbildningen och allt annat som den här vägen har lett mig in på! Framför allt är jag himla tacksam för alla fina människor som jag träffat och lärt känna. Det är underligt egentligen hur något som var så skrämmande för bara några månader sen känns helt naturligt idag. När vi kom ner med hela flyttlasset och allt jag ägde hade jag bara varit i Linköping tre gånger tidigare. Jag hade inte sett vår blivande lägenhet mer än på bild och hade ingen aning om ifall jag ens skulle komma in på utbildningen! Allt löste sig och trots att den här hösten har varit helt uppochnedvänd på vissa plan är jag ändå himla glad för att jag vågade. Tänk vad man hade missat annars! Den här goa tjejen till exempel,























Vädret har varit helt fantastiskt hela dagen, inte ett enda moln på himlen. Vi var ute och gick drygt 1½ timme och avslutade PWn med en sväng in på Åhlens. Vi är nog ungefär lika sugna på julen båda två så julpyntet fick sig en omgång. De har otroligt mycket fina julsaker men jag kan inte låta bli att tycka att 79 kr för en enda julkula är vansinnigt dyrt!


Tack fina du för en underbart härlig promenad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar