22 november 2012

Krocketgubbar och livskvalitet

Alltså jag måste bara visa... När jag var ute och promenerade tidigare så gick jag förbi ett gäng gubbar som spelade krocket. Jag har gått där några gånger tidigare och de har varit där flera gånger. Hälsopedagogen i mig spratt till för hur fint är inte det här egentligen? Istället för att sitta hemma på varsitt håll träffas de i parken, pratar, rör på sig och har roligt tillsammans! Livskvalitet och hälsa på hög nivå. När jag gick förbi var de inne i en livlig diskussion om poängsättning och regler, livsviktiga frågor helt klart. Det gick runt små gubbar lite överallt och puttade så jag undrar hur de håller koll på varandra? Försökte föreviga på bild men vågade inte stanna så bilden blev riktigt kass;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar