26 november 2012

Årets mörkaste dag?


Utanför skolan, mitt på ljusa (!?) dagen


Alltså, har ni sett ett så inspirerande väder nån gång? Visst är det härligt... Nej, det har varit ännu en sån där dag när det inte blir ljust på hela dagen och det börjar bli lite väl många såna dagar den här hösten nu tycker jag. Jag kan liksom inte låta bli att påverkas av vädret så jag håller tummarna för lite sol imorgon. Och snö! Måndag och skoldag har det iallafall varit idag. En mysig lunch med en fin vän satte guldkant på dagen och när jag kom hem och tände våra fina ljusstakar i fönsterna försvann väderdeppet, det är ju faktiskt extra mysigt att vara inne och tända ljus när det är ruggigt ute!

Har suttit och filat på mitt CV hela eftermiddagen och det är verkligen inte det lättaste. Har höga krav på hur jag vill att det ska se ut och tolkas så helt färdig blir jag nog aldrig. Är himla sugen på ett extrajobb utöver skolan och ska börja ta tag i jobbsöket ordentligt inför våren. Nu väntar middag och MYS med världens bästa kille som redan är i full gång med potatisskalningen.

KRAM på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar