18 oktober 2012

Don´t play it safe


Whatever you do, don´t play it safe. Don´t do things the way they´ve always been done. Don´t try to fit the system. 
If you do what´s expected of you, you´ll never accomplish more than others expect.

Howard Schultz 
How Starbucks built a company one cup at a time

Följ ditt hjärta
 
Läste ut Starbucks-boken idag och känner mig om möjligt ännu mer inspirerad än innan. Älskar verkligen att läsa eller höra om hur andra människor har nått sina mål, uppfyllt sina drömmar och skapat sin egen framtid. Jag är så glad för att jag vågade välja min egen väg och hittills känns utbildningen verkligen helt rätt. Det är roligt att plugga igen och det känns spännande att tänka framåt. Siktet är inställt så nu är det bara att köra!

Den här torsdagen har försvunnit med plugg, uthämtning av hemtentan (godkänd, tjohooo!), en lång fika med fina E och några tvättmaskiner tvätt. Ikväll ska jag och min kära sambo roa oss med storhandling och efter det väntar en efterlängtad kväll i soffan! Känns verkligen som Svensson, svensson men tänk ändå vad man kan längta efter precis en sån här vanlig vardag ibland.

KRAM!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar